Tematy spotkań
Część I – O roli samoświadomości
- Świadomy lider – ja w roli lidera
- Przywództwo – rola, rozumienie
- Po co rozwijać samoświadomość i jak można do tego dążyć?
- Co mnie buduje w roli lidera?
- Empatyczny lider
- Testy psychometryczne jako elementy większego rozumienie siebie i innych
- Inteligencja emocjonalna a samoświadomość
- Czemu służy inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać w świecie ciągłych zmian?
- Do czego są nam potrzebne emocje i czy jest na nie miejsce w życiu zawodowym?
- Trzy systemy regulacji emocji i ich rozpoznawanie
- Empatia – jak ją rozumieć i czy jest potrzebna w biznesie?
- Uważny lider biznesu- trening mindfulness dla liderów
- Neurowspółpraca, czyli jak działa mózg – centrum naszego dowodzenia
- Podstawy mindfulness – czy trening uważności może wspierać liderów, pracowników, organizacje?
- Uważność w pracy lidera
- Tryb działania i tryb bycia – jak je rozpoznać w świecie ciągłych zmian?
- Praktyki medytacyjne w biznesie i nie tylko
- Metaprogramy w kontekście uważności i pogłębiania samoświadomości
- Stres w pracy lidera i jak go okiełznać
- Redukcja stresu za pomocą metody mindfulness – ćwiczenia praktyczne
- Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym w pracy lidera?
- Rola uważności i współczucia w relacjach i komunikacji w miejscu pracy
- Jak dbać o swój dobrostan?
Część II – Przywództwo oparte na potrzebach
- JA – moc wewnętrznego przywództwa
- Nonviolent Communication – jak komunikować efektywnie i empatycznie
- Moc empatycznego kontaktu z samym sobą
- Docieranie do naszych wewnętrznych zasobów w oparciu o model 4 kroków
- Transformowanie trudnych emocji w energię do działania
- Dostrzeganie i dbanie o własne granice
- TY – moc prawdziwego rozumienia innych
- Słuchanie jako najważniejsza kompetencja lidera
- Budowanie empatycznego kontaktu z drugą osobą
- „Rozkodowywanie” trudnych komunikatów, krytyki, etykiet, osądów i oskarżeń
- MY – moc autentycznego dialogu
- Podniesienie umiejętności szczerego wyrażania siebie w zgodzie z wartościami z szacunkiem dla drugiej strony
- Przerywanie z troską o relację, mówienie i przyjmowanie „nie” w sposób budujący kontakt
- Szukanie rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich członków grupy (decyzje grupowe)
- Od konfliktu do kontaktu, od obwiniania do współpracy
- Istota konfliktów, źródła i specyfika konfliktów firmowych
- Dynamika i sposoby radzenia sobie z konfliktami
- Mediowanie konfliktów wewnątrzorganizacyjnych
- Docenianie – najskuteczniejsze narzędzie empatycznego lidera
- Pochwały, a wyrażanie wdzięczności i uznania
- Konstruktywna informacja zwrotna – feedback oparty na wartościach i potrzebach, a feedback oceny
- Podsumowanie programu – moja dalsza droga…